خانه| پيام

سبد سفارشات شما


نام کالا قيمت تعداد حذف

6 فایده و مزیت باورنکردنی روغن نارگیل برای موها


 
قيمت 0ريال

6 فایده و مزیت باورنکردنی روغن نارگیل برای موها
6 فایده و مزیت باورنکردنی روغن نارگیل برای موها

روغن نارگیل برای مو نعمت بسیار بزرگیه و برای همه انواع مو فوق العاده موثره. در واقع، این  روغن احتمالاً موثرترین نرم کننده مو در طول تاریخه که تا به حال برای مراقبت از موها استفاده میشده. هم به رشد مو کمک میکنه و هم کلی ویژگی مثبت دیگه داره. این مقاله رو بخونید تا به طور کامل با فواید و مزایای این روغن برای مو آشنا بشید.

پیشنیه استفاده از روغن نارگیل

بومیان مناطق ساحلی و گرمسیری جهان همیشه موهاشون براق و پرپشته. راز داشتن موهای زیبا و باکیفیت در این افراد اینه که اون ها از هزاران سال پیش برای مراقبت از پوست و موی خودشون از وغن نارگیل استفاده میکردن. روغن نارگیل اولین روغن گیاهی بوده که بشر از اون استفاده میکرده. این روغن از میوه های بالغ درختان نارگیل گرفته میشه و به صورت نیمه جامد و سفیده. طور کلی، این ماده به صورت استعمال روی غذا، پوست و مو مورد استفاده قرار  میگیره. درباره خواص و مزایای این روغن در ادامه مطالبی براتون آماده شده.

به چه دلیلی از روغن نارگیل برای موها استفاده می‌کنن؟

به خاطر این 6 دلیل  افراد زیادی روزانه  از این روغن استفاده میکنن:

با تاثیر گذاشتن رو فولیکول های مو باعث تحریک رشد آن میشود

باعث سلامتی پوست سر میشه و در برابر مشکلاتی مثل گزش حشرات، شپش و شوره سر مبارزه می کنه.

موهای خشک رو مرطوب می کنه

باعث درخشش و حفظ و لطافت مو می شه.

از شکسته شدن موها جلوگیری کرده و باعث افزایش طول مو می شه.

ریزش مو رو کند می‌کنه.

سایر فواید این روغن برای موها رو میتونید در ادامه بخونید.

بیشتر بخوانید : رنگ مونسکافه ای 

روغن نارگیل برای رشد مو عالیه

موهای ما مثل لوله های توخالی هستن. این موضع در کسانی که موهای نازکی داره بیشتر صادقه. اما استفاده از این روغن میتونه  باعث پرتر شدن موها بشه. چطوری؟ روغن وارد مو میشه و اون فضای خالی داخل مو رو پر میکنه. مو در این وضعیت پرتر میشه و در کل موهای شما پرپشت تر نشون داده میشن. این تازه یه گوشه ماجرا است. روغن همچنین میتونه باعث تحریک رشد مو هم بشه.

از شکسته شدن مو جلوگیری میکنه

به دلیل احتباس و جذب آب موها در اثر تورم و جمع شدن الیاف آسیب می بینن. روغن نارگیل که از مو در برابر آسیب احتمالی محافظت می کنه، مانع از این میشه که مو شکسته بشه و یا اینکه حالت خودش رو به سرعت از دست بده.

از دست دادن پروتئین رو کاهش میده

احتمالا میدونید که موهای ما از ترکیبات پروتئینی ساخته میشن. بنابراین، از دست رفتن پروتئین باعث میشه که موها و پوست ما ضعیف تر بشن. اما خوشبختانه روغن نارگیل به طور قابل توجهی سرشار از پروتئنیه و مانع از کاهش پروتئین مو میشه. هرچقدر پروتئین مو هم بیشتر باشه احتمال آسیب دیدنش کمتر میشه و کیفیت و طول عمرش هم بالاتر میره. و شاید جالب باشه براتون که بدونید روغن نارگیل تنها روغن گیاهیه که این خاصیت رو داره.

موهای شما رو از داخل و از اعماق ساختارش نرم میکنه

روغن به دست آمده از نارگیل رطوبت مو رو حفظ می کنه. بنابراین برای داشتن موهای مرطوب و قوی لازمه. این ویژگی باعث می شه مو براق و ابریشمی باقی بمونه. این روغن همچنین موها رو از درون نرم می کنه و از آنها در برابر گرما و آسیب های محیطی به شدت محافظت می کند.

خواص ضد باکتریایی طبیعی برای مو دارد

هنوز یه دونه خاصیت عالی روغن نارگیل رو بررسی نکردیم. کمتر کسی از این خاصیت مطلعه و اون خاصیت، اثر ضدباکتریایی یا آنتی باکتریاله. در وافع این روغن یک سری مواد مغذی داره که میتونه باکتری ها رو خیلی شیک از موهای شما دور کنه. در مجموع این روغن میتونه مو و پوست ما رو در برابر باکتری ها و عفونت های ویروسی خاصی محافظت کنه.

از سفید شدن موها جلوگیری میکنه

سفید شدن موها با افزایش سن از جمله مهترین خصیصه های طبیعی در ما انسان ها است. اما میشه با روش هایی میزان یا سرعت سفید و خاکستری شدن موها رو گرفت. برای نمونه همین روغن نارگیل اگه به درستی استفاده بشه میتونه خیلی راحت روند سفید شدن موها رو کاهش بده و به شما کمک میکنه تا رنگ موهاتون بهتر باقی بمونه.

نحوه استفاده روغن نارگیل برای مو

روغن باید روی پوست سر و موها مالیده بشه. سپس باید موها رو شانه کنیم تا روغن به تمام موها آغشته بشه. البته توصیه می‌شه که روغن رو قبل از استفاده گرم کنین و بعد به پوست سر ماساژ دهید. بهتر اینه که شب اینکارو انجام بدید و تا صبح روی موهاتون باقی بمونه. صبح هم سررتون رو با یک شامپوی خوب بشویید.

منبع : فروشگاه لوازم ارایشی اینترنتی گلچهره

پشتیبانی توسط بيزنا | طراحی قالب توسط مهدی نت